לשבת, לקום, לשבת ולקום

אני מאמינה שלא אחדש לכם אם אומר שניהול אורח חיים בריא הוא כזה שפעילות פיזית היא חלק בלתי נפרד מימנו. אנשים אשר משנים הרגלי אכילה ועוסקים במקביל בפעילות פיזית מגדילים את סיכוייהם לנהל חיים בריאים יותר, משקל גוף תקין יותר, גוף בריא יותר ונפש בריאה יותר ומכאן גם הרווחה האישית שלהם גבוהה יותר. הדבר נכון לכולם אך מקבל משנה תוקף עם הגיל כשקצב חילוף החומרים הבסיסי, בעיקר סביב גיל המעבר ובעיקר אצל נשים, הולך ופוחת ואליו מתווסף גם השינוי ההורמונלי שתורם לשינוי מבנה הגוף ולנטייה גבוהה יותר להשמנה ובעיקר זו הבטנית שיש לה השלכות בריאותיות.

אבל גם אם א.נשים מבינים זאת יש מי שכשימליצו לו לעסוק באימון גופני זה יעורר בו קושי, התנגדות ורתיעה. לרבים מאיתנו, אימון גופני, כשהכוונה היא פעילות שמצריכה להתקיים בשעה מסויימת דורשת הערכות בזמן, בהגעה, בלבוש, אולי עיסוק בנראות... לא פעם מייצרת סטרס והתנגדות. עבורם זה  מאמץ גדול מידיי סביב הדבר ולכן או שהוא לא מתקיים כלל, או שאם הוא מתקיים זה מחזיק לפרק זמן קצר.

אבל מה אם במקום אימון גופני נאמר פעילות גופנית...מה אם נחליט באופן יומיומי להפוך את עצמינו מאנשים אשר מנהלים אורח חיים יושבני (ומה לעשות אנחנו חיים בתרבות בה מרבית העיסוק הוא כזה) של שעות מול נייד, מול מחשב, טלויזיה, שיחות טלפון, ישיבות, שלא לדבר על התקופה הנוכחית של הקורונה בכלל והסגר בפרט,  עם הרבה שעות זום... מה אם נהפוך לאנשים שנמצאים הרבה יותר בתנועה ופעילים גופנית באופן יומיומי. במקום להגדיר שעות של אימון בחדר כושר, זמן להליכה, ריצה, רכיבה על אפניים, זמן לשיעור פילטיס או יוגה...פשוט נהפוך את שגרת היומיום להרבה יותר פעילה, או יותר נכון, ננצל אותה ונקיים חיים שבבסיסם הם פעילים יותר, כמו שאני נוהגת לקרוא לזה "לצאת לשדה".

בכל פעם שמתאפשר לנו, נעלה במדרגות במקום במעלית (גם אם רק חלק מהקומות), במקום לגשת למכולת או למרכז המסחרי ברכב, נלך יותר ברגל או נרכב על אפניים,  אם בכל זאת לקחנו את הרכב, נבחר להחנות מעט יותר רחוק מהיעד, אם נסענו באוטובוס, נרד תחנה או שתיים יותר מוקדם (יש לי לקוחה שבמקביל לשינוי תזונתי, התחילה ללכת הביתה מהעבודה ברגל והיום, אחרי שנה, היא 15 ק"ג פחות במשקל) יש מי שיכניס יותר עבודה בגינה, ישטוף בעצמו את הרכב,  ואפילו (מודה בעצמי) יתייחס פתאום אל עבודות הבית באופן חיובי יותר כיוון שיראה בהן הזדמנות לפעילות גופנית נוספת.

שלא תטעו, אין בדבריי בכדי לבטל או לעודד ויתור על פעילות שהיא בגדר אימון גופני, באופן אישי אני נוהגת ללכת ברגל ( אחד הדברים שתורמים לי להרגשה טובה) ומשתתפת בשיעורי פילטיס...העניין הוא שבאמת לא לכל אחד זה מתאים ועל מנת שזה יתקיים ויהיה כחלק מאורח החיים בהחלט אפשר לייצר חיים הרבה יותר פעילים בפורמט אחר ולא פחות חשוב, אפשר להתחיל, כבר עכשיו.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.